Per començar el nostre treball, primer de tot, vam haver de fer una recerca sobre moda; que és, com es fa, quan va començar.... A continuació hem buscat informació de diferents dissenyadors, de les seves col·leccions, els seus dissenys, els diferents estils que té cadascun a través de fotografies i videos de les seves pasarel·les. També hem fet una recerca de les pasarel·les i setmanes de la moda més importants ( Cibeles, 080, Londres, Nova York....). El seguent pas era infromar-nos de com es comença una col·lecció.
A coninuació hi ha un petit resum de tota la informació que hem recopilat en quant a l'elaboració d'una col·lecció de moda
Disseny d'una col·lecció
Des de mitjans del segle XX, la moda s'ha construït a poc a poc i donant una imatge d'un inevitable fenomen social. Els dissenyador Són creadors de tendències de les grans marques de la distribució internacional.
La moda es renova a partir d'un sistema d'acord amb les estacions anuals, en períodes de sis mesos: Tardor/Hivern i Primavera/Estiu. Hi ha un gran treball en equip abans que les col·leccions arribin a les botigues, ja que s'han dissenyat entre sis o vuit mesos d'anticipació.
Es crea un llibre on es refelxen les diferents idees inicials que tenen els dissenyadors (llibre de tendències) S'estableix una ressenya de diferents elements, i es posen en marxa diferents grups d'idees que es concreten en els temes. Cadascun d'aquests temes inclou diversos materials, diferents tipus de peces amb els seus petits detalls.
Així, cada pàgina d'un llibre de tendències es prestarà amb una mostra de tèxtils, dibuixos tècnics detallats, una il·lustració de moda (la figura) i, possiblement, fotografies de les referències.
En el llibre de tendències apareixen un recull d'idees, encara no hi ha cap col·lecció creada. El dissenyador l'utilitza per crear la seva pròpia col·lecció, i només agafarà els elements que l'interessi.
Creació
Una vegada que les idees i els temes han estat seleccionats, els dissenyadors han de crear les seves col·leccions amb una temporada o dues d'antelació. Ha de seleccionar les idees i els teixits definitius que han decidit promoure, proporcionar impressions o brodat, i detalls dels petits accessoris.
Els dissenyadors han d'assegurar que la col·lecció sigui equilibrada i que els diferents components vagin ben coordinats. Cada model està representat per un dibuix tècnic que mostra clarament tots els detalls, amb una visió del davant i una altra del darrera, i fins i tot més tard es detallen elements més especifiquis. Un cop acabat aquest treball, la presentació es farà en forma de dibuixos tècnics de cada un d'ells amb una mostra de teixit tèxtil o de la referències pertinents.
Finalment, el modelista tira endavant i elabora els prototips per veure si allò és el que realment es vol fer. Encara hi ha marge de millora i el procés es completa una vegada s'han incorporat els darrers canvis.
De la confecció a la comercialització
Una vegada que el patró de cada prototip ha estat produïda pel modelista, es passa a la fase d'industrialització. El patrocinador, a partir del patró amb les principals peces del vestit, s'encarrega de muntar totes els annexos de peces tècnics, com per exemple doblecs, i algunes plantilles de muntatge. El gradeur és el responsable de traduir el model elaborat i adaptar-lo a una talla de referència, un model descrit vàlid per a totes les talles que es voldran produir.
Alguns models són creats específicament per a una desfilada de moda. En una col·lecció, aproximadament el 20% dels models no es vendran mai.
No hay comentarios:
Publicar un comentario